Česta pitanja i odgovori

Optički priključak omogućuje ti potpuno novo i maksimalno poboljšano iskustvo internet veze. Uz ekspresne brzine očekuje te surfanje bez prekida, puni internet signal, savršeno iskustvo igranja videoigara ili pak uživanje u omiljenom TV sadržaju u HD i UHD rezoluciji, i ne samo tebe, već svi ukućani istodobno surfaju bez usporavanja veze.

Ako se nalaziš u dosegu obuhvata gradnje optičke mreže potrebno je samo ispuniti i predati nam zahtjev za priključenjem. Nakon primitka zahtjeva mi ćemo odraditi sav potreban posao i spojiti te čim je prije moguće.

Naše Fibernet usluge putem optičkog priključka dostupne su u dijelu Primorsko-goranske i Istarske županije. Istražite dostupne lokacije putem naše karte dostupnosti ili nam se slobodno obratite putem poziva na besplatni broj 0800 7515 ili upitom na e-mail: info@fenice.hr.

Ovisno na kojoj se lokaciji nalaziš. Ako se nalaziš u „zelenoj“ zoni u većini slučajeva spojit ćemo te najkasnije u roku od 60 dana od dana podnošenja zahtjeva, a najvjerojatnije i ranije – u roku 30-ak dana. Na žalost ako se nalaziš u „žutoj“ zoni moguće je da će priključak biti moguć tek za 360 dana.

Da razjasnimo. Ono što si jednokratno uplatio RUNE mreži je trošak izrade kućne svjetlovodne instalacije. Pretplatnički ugovor s nama kao operatorom bez ugovorne obaveze je moguć  uz jednokratnu naknadu od 2.500,00 kn s uključenim PDV-om. Naknada osim korisničke opreme uključuje trošak aktivacije i deaktivacije PON priključka, sve potrebe prespoje, administrativne troškove aktivacije/deaktivacije, dolazak tehničara radi uključenja / isključenja i sve ostale radnje vezane uz aktivaciju/deaktivaciju usluge.

Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, unutar 14 dana. 

Preseljenje priključka moguće je jedino na području obuhvata RUNE mreže. U slučaju preseljanja potrebno je prethodno na novoj adresi ugovoriti svjetlovodni priključak i aktivaciju istoga.

Putem RUNE optičke infrastrukture na standardnim pretplatničkim paketima garantiramo minimalnu brzinu koja iznosi 70% deklarirane brzine u vrijeme najjačeg prometa, maksimalni gubitak paketa manji od 0.2%, latenciju do glavnih EU čvorišta internetskog prometa manju od 50ms, istočne obale SAD-a (NY) <  od 100ms i zapadne obale SAD-a (LA) < od 170ms.

U korisničkom paketu kojeg spominješ podrazumijeva se FLAT (potpuno neograničeni promet), jedna javna IPv4 adresa koja se mijenja svaka 24 sata i od početka travnja jedan fiksni blok od /48  IPv6 javnih adresa ( https://www.ripe.net/about-us/press-centre/understanding-ip-addressing ).

Radimo s nekoliko renomiranih, provjerenih i testiranih proizvođača. Sva oprema koja se ugrađuje ima WLAN na 2.4 i 5 GHz-a. Oprema nije zaključana što znači da ju možeš prilagoditi svojim potrebama i željama. Također, kompatibilna je i radi bez problema sa svom ostalom wifi i mrežnom opremom. 

U ponudi imamo i izradu i održavanje MESH rješenja. Kod MESH rješenja (ovisi o izvedbi) najčešće se koristi dodatna frekvencija koja služi samo za prijenos podataka između baze i satelita tako da se frekvencijski raspon koji se koristi za distribuciju WI-FI signala prema korisnicima ne smanjuje, pa tako niti brzina drastično ne pada. Svejedno, s povećanjem udaljenosti uređaja koji se spaja od bazne stanice/satelita brzina polako pada u svakom slučaju. 

Ako te zanima, možeš nam ukratko opisati ili skicirati prostor, pa ćemo ti predložiti neko rješenje i po potrebi izaći na teren napraviti izvid. Kod situacija kada baza/satelit koji komuniciraju preko posebnog radio kanala ne mogu dati zadovoljavajuće rezultate preporučamo korištenje strujne mreže za prijenos podataka.

Brzinu interneta možeš provjeriti na nekoliko načina. Najpopularniji način je preko stranice speedtest.net. Također, to možeš napraviti preko HAKOM-ove stranice https://www.hakom.hr/default.aspx?id=1144. Bitno je napomenuti da je za dobivanje potpune brzine od 500 i više Mbita/sec potrebno imati jako i moderno računalo, te da je isto (zbog fizikalnih i tehnoloških ograničenja WIFI mreže) potrebno biti spojeno LAN kabelom na router.

Ako je putem WIFI-a izmjerena brzina prespora provjeri da li se spajaš na frekvenciji od 2.4 ili 5GHz-a. Naime frekvencija od 2.4 GHz-a je „prodornija“ i dalekometnija, ali postiže niže brzine prijenosa podataka. Frekvencija od 5GHz-a je kraćeg dometa, ali omogućuje veće brzine prijenosa.

Tvoja WIFI mreža sastoji se jednog SSID-a koji emitira na obje frekvencije i uređaji na temelju internih algoritama biraju kojom će se frekvencijom povezivati i komunicirati. Ako želiš time ručno upravljati potrebno je razdvojiti mreže na način da se naprave 2 SSID-a, za svaku frekvenciju po jedan i ručno odabrati na koju ćeš se mrežu spojiti.

Moguće je uzeti dodatnu liniju i broj. Moguće je ugovoriti onoliko linija i onoliko brojeva koliko ti treba. Prijenos broja je naravno podržan.

U principu da, ali ti toplo preporučujemo da ako razmišljaš o povećanju brzine kreneš s paketom od 200 Mbit/s. To je zato jer u paketima s brzinama od 100 Mbit/s na više isporučujemo gore opisanu opremu opremljenu s gigabitnim portovima, jačim procesorima, hardverski podržanim nekim funkcionalnostima i tako dalje. 

U slučaju fizičkog prekida voda ili kvara na ONT uređaju na teren izlaze tehničari RUNE-a i samo oni mogu riješiti takvu vrstu problema. U slučaju bilo kojeg drugog kvara neki od naših tehničara uvijek se nalazi na aktivnom ili pasivnom dežurstvu i za kvarove koji se ne mogu otkloniti daljinski izlazimo na teren čim prije, a najkasnije u roku 24 sata. 

Važno je napomenuti da su kvarovi kod opreme zasnovane na optičkim prijenosnim tehnologijama puno rjeđe nego na bakru pa su i izlasci na teren puno rjeđi. To je upravo ovih dana ovo grmljavinsko razdoblje ponovno potvrdilo. 

Jezgreni dio mreže neprekidno je pod nadzorom i kod svake nepravilnosti odmah se pristupa otklanjanju i radi se dok se ne otkloni bez obzira u koje doba je do problema došlo.

Prije poziva provjeri kakva je signalizacija na ONT uređaju. ONT uređaj je mala bijela kutija koju su ugradili djelatnici RUNE-a. Ako je sve u redu moraju svijetliti 3 zelene lampice. Od toga donje dvije postojano, a najviša može treperiti.

Greška je ako druga lampica odozgora svijetli crveno

Greška ja ako treća lampica odozgora trepti zeleno.

Ako ne svijetli niti jedna lampica provjeri ako je uređaj priključen na napajanje.

Nazovi nas / pošalji mail i to nam javi. Poslat ćemo ekipu na teren čim je moguće ranije.

Ako je signalizacija na ONT uređaju u redu provjeri da li svijetle lampice na routeru. Ako ne svijetli ni jedna lampica, provjeri da li je uređaj uključen u napajanje.
Ako lampica u obliku globusa (internet) svijetli crveno provjerite da li su podmirena sva zakašnjela dugovanja. Ako nisu, molim te uplati sva dugovanja čim prije.

Ako lampica u obliku globusa svijetli crveno, a nema zakašnjelih dugovanja, napravi restart uređaja i prijavi grešku, bez obzira da li je problem otklonjen ili ne.

Ako ti internet radi kada se pojite LAN kabelom, a ne možeš se spojiti na WIFI provjeri da li je WIFI uključen na uređaju s kojeg se spajaš (laptop / mobitel).

Provjeri postavke za povezivanje koje si dobio prilikom aktivacije usluge.

Pokušaj se spojiti s nekim drugim uređajem.

Ako se ne možeš spojiti niti s jednim uređajem prijavi problem.

Vrlo rijetko može se dogoditi problem zamrzavanja slike. Zamrzavanje slike najčešće se događa zbog greške / bug-a u izvođenju programskog koda na IPTV uređaju. Problem će najvjerojatnije biti otklonjen u sljedećoj inačici „firmware-a“.

Provjeri da li imaš internetsku vezu.

Prijavi problem.

Mi postavljamo svoju priključnu opremu nakon koje možeš uključiti i koristiti bilo koju vrstu svoje opreme.

Kao korisnik dobiješ dinamičku javnu IPv4 adresu.

Prijenos broja je moguć i obavlja se na standardan način. Moguće je koristiti dva telefonska broja. Na žalost niti za drugu liniju ne možemo odobriti dodatan popust. Smatramo da su s obzirom na ponuđenu uslugu cijene zaista povoljne.

70% deklarirane. Znači 140 Mbita u downloadu i 70 Mbita u uploadu mjereno putem „žice“ (ethernet interface-a). Premda se navedene deklarirane i minimalne garantirane brzine moraju moći dobiti i putem WIFI-a na uređajima proizvedenim novijeg datuma, ali zbog raznih vanjskih mogućih utjecaja / smetnji / interferencija u radio prijenosu na taj dio ne možemo u potpunosti utjecati i ako postoji značajno odstupanje u brzinama putem „žice“ i WIFI-u potrebno je pronaći i otkloniti uzrok smetnjama. 

Mi se zalažemo za neutralnost interneta i svi legalni internet servisi su dostupni bez ograničenja i zapreka. Znači nema ograničenja i prioriteta vezano uz protokol, port / sadržaj. Svi portovi su slobodni za korištenje bez ograničenja.

Naša, kao i sve ostale „flat“ usluge koriste se u dijeljenom mediju i dijeljene kapacitete (bandwidth) s drugim korisnicima i ima svoja ograničenja. I takve usluge se zasnivaju na „fair usage-u“ Kada bi svi korisnici 100% vremena koristili 100% raspoloživog kapaciteta usluga ne bi bila održiva. Gornji limit nakon kojeg se brzina usporava je 20 TB mjesečno mjereno u smjeru u kojem je veća potrošnja. Brzina se usporava samo u slučajevima kada na mreži nema dovoljno kapaciteta. Korisnicima koji žele garantiranu brzinu 100% vremena bez bilo kakvog ograničenja možemo ponuditi najam stalnih kapaciteta. Tada nema baš nikakvih ograničenja niti dijeljenja kapaciteta s drugim korisnicima.

Tako je! Na korištenje dobiješ router o kojem se mi daljinski brinemo. Ruter nije zaključan tako da prema potrebi možeš neke postavke mijenjati i prilagođavati osobnim željama i potrebama Koji? Konkretan model rutera ovisi o odabranom paketu i brzini. Radimo s nekoliko različitih dobavljača i ne možemo garantirati da će u trenutku priključenja biti dostupan točno određeni brand. U svakom slučaju radimo isključivo s kvalitetnim i provjerenim brandovima. Svaki ruter na wifi-u podržava dual-band (2.4 + 5 GHz).

Da, moguće je gledati televiziju na više TV uređaja uz naknadu od 40,00 Kn mjesečno po svakom dodatnom TV uređaju.

Plaća se 40 kn/mj.

Javi nam se!

Prati naše posebne ponude i novosti jer uvijek donosimo dodatne opcije za još više uživanja u našim uslugama.

Ako smatraš da je pravo vrijeme za najbolju, najbržu i najkvalitetniju internetsku vezu, Fibernet ti pruža sve što tražiš i trebaš!

Javi nam se na besplatni broj
0800 7515 ili