Česta pitanja i odgovori

Optički priključak omogućuje ti potpuno novo i maksimalno poboljšano iskustvo internet veze. Uz ekspresne brzine očekuje te surfanje bez prekida, puni internet signal, savršeno iskustvo igranja videoigara ili pak uživanje u omiljenom TV sadržaju u HD i UHD rezoluciji, i ne samo tebe, već svi ukućani istodobno surfaju bez usporavanja veze.

Naše Fibernet usluge putem optičkog priključka dostupne su u dijelu Primorsko-goranske i Istarske županije. Istražite dostupne lokacije putem naše karte dostupnosti ili nam se slobodno obratite putem poziva na besplatni broj 0800 7515 ili upitom na e-mail: prodaja@fibernet.hr

Ako se nalaziš u dosegu obuhvata gradnje optičke mreže mi ćemo odraditi sav potreban posao i spojiti te čim je prije moguće.

Da razjasnimo. Ono što si jednokratno uplatio RUNE mreži je trošak izrade kućne svjetlovodne instalacije. Pretplatnički ugovor s nama kao operatorom bez ugovorne obaveze je moguć te je potrebno uplatiti jednokratnu naknadu od 100 EUR s uključenim PDV-om prije same instalacije usluge. Naknada osim korisničke opreme uključuje trošak aktivacije i deaktivacije priključka, sve potrebe prespoje, administrativne troškove aktivacije/deaktivacije, dolazak tehničara radi uključenja / isključenja i sve ostale radnje vezane uz aktivaciju/deaktivaciju usluge. Osim jednokratne naknade, cijene paketa za uslugu bez ugovorne obveze su skuplje.

Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, unutar 14 dana od aktivacije naše usluge.

Preseljenje priključka moguće je jedino na području obuhvata RUNE mreže, u tom slučaju potrebno se javiti na 0800 7515 ili na prodaja@fibernet.hr

Putem RUNE optičke infrastrukture na standardnim pretplatničkim paketima garantiramo minimalnu brzinu koja iznosi 70% deklarirane brzine u vrijeme najjačeg prometa, maksimalni gubitak paketa manji od 0.2%, latenciju do glavnih EU čvorišta internetskog prometa manju od 50ms, istočne obale SAD-a (NY) <; od 100ms i zapadne obale SAD-a (LA) < od 170ms.

U korisničkom paketu kojeg spominješ podrazumijeva se FLAT (potpuno neograničeni promet) te svatko tko zatraži može dobiti javnu dinamičku IPv4 adresu.

Radimo s nekoliko renomiranih, provjerenih i testiranih proizvođača. Sva oprema koja se ugrađuje ima WLAN na 2.4 i 5 GHz-a. Oprema nije zaključana što znači da ju možeš prilagoditi svojim potrebama i željama. Također, kompatibilna je i radi bez problema sa svom ostalom Wi-Fi i mrežnom opremom.

U ponudi imamo i izradu i održavanje MESH rješenja. Kod MESH rješenja (ovisi o izvedbi) najčešće se koristi dodatna frekvencija koja služi samo za prijenos podataka između baze i satelita tako da se frekvencijski raspon koji se koristi za distribuciju WI-FI signala prema korisnicima ne smanjuje, pa tako niti brzina drastično ne pada. Svejedno, s povećanjem udaljenosti uređaja koji se spaja od bazne stanice/satelita brzina polako pada u svakom slučaju.

Ako te zanima, možeš nam ukratko opisati ili skicirati prostor, pa ćemo ti predložiti neko rješenje i po potrebi izaći na teren napraviti izvid. Kod situacija kada baza/satelit koji komuniciraju preko posebnog radio kanala ne mogu dati zadovoljavajuće rezultate preporučujemo ili korištenje strujne mreže za prijenos podataka (tzv. Powerline) ili provlačenje mrežnog kabela kroz kuću/stan.

Brzinu interneta možeš provjeriti na nekoliko načina. Najpopularniji način je preko stranice www.speedtest.net. Također, to možeš napraviti preko HAKOM-ove stranice hakometar.

Bitno je napomenuti da je za dobivanje potpune brzine od 500 i više Mbit/s potrebno imati jako i moderno računalo, te da je isto (zbog fizikalnih i tehnoloških ograničenja Wi-Fi mreže) potrebno biti spojeno LAN kabelom odgovarajuće kategorije na router.

Ako nemaš mogućnost izmjeriti brzinu žičanim putem, a zanima te koju brzinu tvoj uređaj sa wireless antenom može „povući“, prije nego napraviš SpeedTest provjeri da je uređaj spojen na frekvenciju od 5Ghz-a. Naime frekvencija od 2.4 GHz-a je „prodornija“ i dalekometnija, ali postiže niže brzine prijenosa podataka. Frekvencija od 5GHz-a je kraćeg dometa, ali omogućuje veće brzine prijenosa.

Moguće je uzeti dodatnu liniju i broj. Moguće je ugovoriti onoliko linija i onoliko brojeva koliko ti treba. Prijenos broja je naravno podržan.

Moguće je prijeći na veći paket, ali nakon promjene paketa započinje i nova ugovorna obveza od 24 mjeseca.

U slučaju fizičkog prekida voda ili kvara na ONT uređaju na teren izlaze tehničari RUNE-a i samo oni mogu riješiti takvu vrstu problema. U slučaju bilo kojeg drugog kvara neki od naših tehničara uvijek se nalazi na aktivnom ili pasivnom dežurstvu i za kvarove koji se ne mogu otkloniti daljinski izlazimo na teren čim prije, a najkasnije u roku 48 sati.

Jezgreni dio mreže neprekidno je pod nadzorom i kod svake nepravilnosti odmah se pristupa otklanjanju i radi se dok se ne otkloni bez obzira u koje doba je do problema došlo.

Prije poziva provjeri kakva je signalizacija na ONT uređaju. ONT uređaj je mala bijela kutija koju su ugradili djelatnici RUNE-a. Ako je sve u redu moraju svijetliti 3 zelene lampice. Od toga POWER i GPON postojano, a LAN može treperiti.

Greška je ako lampica za LOS svijetli crveno.

Greška ja ako lampica za GPON trepti zeleno.

Ako ne svijetli niti jedna lampica provjeri ako je uređaj priključen na napajanje.

Nazovi nas / pošalji mail i to nam javi. Ovisno o vrsti kvara na teren će izaći naši tehničari ili tehničari RUNE mreže.

Ako je signalizacija na ONT uređaju u redu provjeri svijetle li lampice na routeru. Ako ne svijetli ni jedna lampica, provjeri je li uređaj uključen u napajanje.

Ako lampica za internet svijetli crveno provjeri jesu li podmirena sva zakašnjela dugovanja. Ako nisu, molim te uplati sva dugovanja čim prije.
Ako lampica za internet svijetli crveno, a nema zakašnjelih dugovanja, napravi restart uređaja (na način da isti isključiš iz struje na pola minute, pa ponovo uključiš u struju) i prijavi grešku, bez obzira je li problem otklonjen ili ne. Nikako nemoj napraviti tvornički reset uređaja (reset iglicom).

Ako ti internet radi kada se spojite LAN kabelom, a ne možeš se spojiti na Wi-Fi provjeri je li Wi-Fi uključen na uređaju s kojeg se spajaš (laptop / mobitel).

Provjeri postavke za povezivanje koje si dobio prilikom aktivacije usluge.
Pokušaj se spojiti s nekim drugim uređajem.

Ako se ne možeš spojiti niti s jednim uređajem prijavi problem.

Vrlo rijetko može se dogoditi problem zamrzavanja slike. Zamrzavanje slike najčešće se događa zbog greške / bug-a u izvođenju programskog koda na IPTV uređaju. Problem će najvjerojatnije biti otklonjen u sljedećoj inačici „firmware-a“. U slučaju da ti se zamrznula slika na IPTV-u, ugasi uređaj iz struje, pričekaj nekoliko sekundi i ponovo uključi.

Provjeri imaš li internetsku vezu.
Prijavi problem.

Da, moguće je koristiti vlastitu opremu.

Ako imaš uređaj koji ima mogućnost kreiranja PPPoE konekcije te tagiranja VLAN-a, potrebno nam je javiti MAC adresu tog uređaja, pa ćemo ti poslati podatke potrebne za spajanje.

U slučaju da tvoj ruter nema tu mogućnost, svejedno možeš koristiti svoj ruter na način da se naš uređaj prebaci u tzv. Bridge mode.

Prijenos broja je moguć i obavlja se na standardan način. Moguće je koristiti dva telefonska broja. Na žalost niti za drugu liniju ne možemo odobriti dodatan popust. Smatramo da su s obzirom na ponuđenu uslugu cijene zaista povoljne.

70% deklarirane. Znači 140 Mbita u downloadu i 70 Mbita u uploadu mjereno putem „žice“ (ethernet interface-a). Važno je napomenuti kako ćete punu brzinu ugovorenog paketa dobiti „na žicu“ to jest putem UTP kabela odgovarajuće kategorije na uređaju koji može iskoristiti ugovorenu brzinu. Wi-Fi putem u pravilu nećete moći iskoristiti punu brzinu ugovorenog paketa, a razlog tome je tehnološko ograničenje wireless tehnologije.

Mi se zalažemo za neutralnost interneta i svi legalni internet servisi su dostupni bez ograničenja i zapreka. Znači nema ograničenja i prioriteta vezano uz protokol, port / sadržaj. Svi portovi su slobodni za korištenje bez ograničenja. Uređaj kojeg ćeš dobiti na korištenje je „otvoren“, tako da možeš na istome namjestiti npr. Port forwarding/ddns i slično ukoliko ti je isto potrebno.

Radi se o „flat“ usluzi i bez obzira na količinu prenesenih podataka račun će ti uvijek biti isti.

Premda na prvi pogled može izgledati isto „flat“ Internet treba razlikovati od usluge pristupa internetu garantiranog kapaciteta i brzine. Radi se o potpuno različitim uslugama.

Kod usluge pristupa internetu garantiranog kapaciteta unaprijed se za potrebe ugovorenog priključka zakupljuje ugovorena količina kapaciteta i 100% kapaciteta je rezerviran i na raspolaganju 100% vremena. Zbog toga je kod svih pružatelja usluge cijena takve usluge visoka.

Za razliku od garantiranih kapaciteta pružanje „flat“ pristupa zasniva se na principu dijeljenog prijenosnog medija i dijeljenog kapaciteta između grupe korisnika i kao takav ima svoja ograničenja. Naime, kada bi svi korisnici iz grupe 100% vremena koristili 100% raspoloživog kapaciteta usluga ne bi bila održiva. Stoga, da bi se svim korisnicima iz grupe u doba najjačeg prometa omogućila minimalna zagarantirana brzina (70% maksimalne brzine) raspoloživ kapacitet i resursi moraju se na proporcionalan i pošten način rasporediti među svim korisnicima.

Proporcionalnu i poštenu raspodjelu kapaciteta prema svim korisnicima osiguravamo tako što zadržavamo pravo u slučaju neproporcionalnog i prekomjernog trošenja raspoloživih kapaciteta privremeno usporiti tvoju pristupnu brzinu. Pod neproporcionalnim i prekomjernim korištenjem smatramo kada se u određenom mjesecu prenese količina podataka koja prelazi određeni limit koji za privatne korisnike iznosi 20 TB, a poslovne 5 TB ili način korištenja ukazuje na zlonamjerne radnje (uključujući mogućnost zaraze računala malware-om, sudjelovanje u DDoS napadima, preprodaju i usluge i kapaciteta i slične radnje) o čemu ćemo te obavijestiti.

Navedeno ograničenje dovoljno je za intenzivno korištenje gotovo svih kućanstava i velik dio tvrtki.

Tvrtkama kojima navedena količina iz standardnih paketa nije dovoljna upućujemo neka se jave prodaji radi ponude odgovarajućeg paketa.

U slučaju da je do neproporcionalnog korištenja došlo uslijed zaraze virusom, malware-om ili sličnim uzrokom i problem je u međuvremenu otklonjen javi nam se i resetirat ćemo tvoj limit prije kraja mjeseca.

U paketu koji uključuje TV uslugu dobiješ 1 STB uređaj. Moguće je ugovoriti dodatne STB uređaje, ali uz nadoplatu.

Plaća se 5,31 €/mj.

Ako ugovoriš paket koji uključuje brzinu Interneta od 2.5Gbps, u istome dobivaš brzinu od 2,5 Gbp/s u download-u i upload-u na ulaznom WAN portu rutera. Ovisno o ruteru, isti može imati „izlazne“ LAN portove od 1 Gbp/s ili multigigabitne portove koji isporučuju brzine preko 1 Gbp/s. Osim toga, dobivaš i fiksnu IPv4 adresu, te za tebe naručujemo zamjenu ONT uređaja za uređaj koji može isporučiti veće brzine (10G tehnologija).

Naš će tehničar doći do tebe i instalirati opremu u dogovoreno vrijeme, a za isto mu treba samo jedna slobodna utičnica u blizini lokacije na kojoj je Rune instalirao svoju opremu (svjetlovodnu utičnicu i ONT uređaj). Naš se ruter spaja na ONT putem mrežnog kabela kojeg će tehničar donijeti sa sobom. Duljina istoga je cca 1 metar. Ako Vam to nije dovoljno ili imate nekakvu “specifičnu situaciju” molimo da nam to ranije najavite.

Javi nam se!

Prati naše posebne ponude i novosti jer uvijek donosimo dodatne opcije za još više uživanja u našim uslugama.

POSEBNA PONUDA

Zakoračite u proljeće sa Fibernetom

Ugovorite bilo koju Fibernet uslugu optičkog Interneta ili neki od naših DUO ili TRIO paketa, i 3 mjeseca plaćate samo 1€ (7,53 KN). Ugovorite bilo koju uslugu interneta, telefonije ili televizije preko ultra-brze širokopojasne mreže od 20. ožujka do 20.

PROČITAJ VIŠE »

Ako smatraš da je pravo vrijeme za najbolju, najbržu i najkvalitetniju internetsku vezu, Fibernet ti pruža sve što tražiš i trebaš!

Javi nam se na besplatni broj
0800 7515 ili